Forum
SvaraSwe Cup 2021 |
---|
Hej och god fortsättning på det nya året! Den 11 januari så ska det vara första deltävlingen i Swecup och i reglerna står det "Watt/kg fastställs genom ett FTP-test som deltagarna själv måste göra innan man registrerar sig. Zwift har rätt att plocka bort deltagare som angett fel FTP." Om man redan har ett konto på Zwiftpower och har tävlat litegrann behöver man ändå göra ett separat FTP-test? Undrar Mats Mats Carlsson 2 jan 2021 |
Svar (2 st) |
---|
Hej Mats och alla ni andra, jag säger också god fortsättning. Jag kan inte tänka mig att man måste göra ett nytt FTP test, det krävs inte på några andra tävlingar. Det viktiga är som jag tolkar det att man har angivit rätt FTP. Om man inte vet vad man har för FTP är det läge att göra ett test, tänker att det kan va bra att göra emellanåt. Kolla bara så det står rätt FTP i zwiftpower och att ni är med i team Bure VR. Har man kört några tävlingar i ZP så ligger det även inne värden från dem. Glöm inte medlemskapet i swecycling club bara. Gör som Mats! Var med och cykla SWE-Cup 2021 och bidra till bra laguppslutning och chans till lagpoäng. Detta är vad jag tror mig veta m cupreglerna Tycker ni vi behöver fråga tävlingsledningen? |
Hej. En fundering om vilken effektmätare att använda sig av under race. Ser att det är separata kategorier på swecup (effektmätare eller trainer). Vilken kör ni andra med under race som primär källa? Går ju ha trainern som controlled men sin effektmätare för effekten. |